Het Angorakonijn en onwetendheid (Dutch blog)

Post Reply
User avatar
ingridschaefer
Posts: 60
Joined: 02 Sep 2011, 11:07

Het Angorakonijn en onwetendheid (Dutch blog)

Post by ingridschaefer »

Dag 407 – Het Angorakonijn en onwetendheid
http://ingridschaefer1.wordpress.com/20 ... etendheid/

Torturing animals to make an angora scarf

Een schokkend filmpje (klik op bovenstaande link) over hoe de Angorawol letterlijk van het levende konijn geplukt wordt. Het filmpje op zichzelf zegt genoeg, een konijn wat schreeuwt, daar moet iets heel erg mis mee zijn, want een konijn maakt gewoonlijk geen geluid. Het is ondraaglijk om naar te kijken, en toch staan we dit toe in de wereld. Wat is de onwetendheid hierin? Het dragen van Angorawol. Ik heb me nooit gerealiseerd hoe dit 'gewonnen' werd en heb het onder de noemer van schapenwol gebracht, en verder ervaren als 'lekker zacht'. Lekker zacht is het zeker, we weten allemaal hoe zacht de vacht van een konijn is, en die van het Angorakonijn is nog zachter. Waar we het recht vandaan halen om deze vacht van het konijn te plukken op zo'n afschuwelijke manier, dat is onvoorstelbaar. En toch doen we het, staan we het toe, elke 3 maanden bij een konijn, en dragen we 'de vacht van een ander levend wezen' die zonder vachtje, koud en verlamd van pijn, in een ijzeren kooitje zit, zich ondanks alles probeert te wassen, wachtend totdat het vachtje is aangegroeid en het afschuwelijke ritueel zich herhaalt. Hoe kan het zijn dat we als mensheid, dit niet weten en/of zelfs 'normaal' vinden en/of in ieder geval toestaan zonder er iets tegen te doen?

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb me niet te realiseren hoe de angorawol gewonnen wordt van het levende konijn, die zonder vacht achterblijft.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb alleen maar te willen huilen als ik dit zie en me realiseer, terwijl ik me er van bewust ben dat ik het liefst mijn eigen weerstanden als afscheiding van andere levende wezens op en als deze aarde, bestaande uit dezelfde substantie, niet doorwandel en blijf bestaan in mijn eigen veilige wereld in de geest, en dus onwetend en blind ten aanzien van de gruwelen die plaatsvinden op aarde.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb graag producten te hebben gekocht met angorawol zonder verder te zien wat dit inhoudt voor het dier waartoe de wol behoort.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb met de vacht van een angorakonijn te lopen om mezelf warm te houden, terwijl het konijn alleen, koud en verlamd van pijn achter blijft in een ijzeren kooitje, wachtend tot de vacht is aangegroeid voor een volgende plukactie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de toestand van de konijnen in stand te houden door angorawol te dragen en in het algemeen door in mijn eigen geest te verkeren, blind voor wat er in het fysiek plaatsvindt.

Ik stel mezelf ten doel geen producten met angorawol te kopen aangezien en zolang ik niet precies en zeker weet waar de wol vandaan komt, waarbij ik me realiseer dat dit geen werkelijke totaal-oplossing is en dat er in vrijwel ieder kledingstuk binnen mijn budget een vorm van misdaad aanwezig is.

Ik stel mezelf ten doel hetgeen te kopen wat ik nodig heb aan kleding en niet 3x zoveel.

Ik stel mezelf ten doel mezelf te pushen door mijn eigen weerstanden, adem voor adem, dag voor dag, zelfvergeving voor zelfvergeving en zo de afscheiding in en als mezelf te stoppen.

Ik stel mezelf ten doel mijzelf als leven in te zetten voor een bestaan op aarde voor alle levende wezens in waardigheid, veiligheid en werkelijke zorg en hierin mezelf te pushen en zelfvergeven en zelfcorrigeren om degenen die willen zien en horen wakker te schudden tot zelfverandering en wereldverandering, waarin ik me geen illusies maak over de enorme taak hierin welke niet gemakkelijk zal zijn voor mezelf en/als de ander.

Desteni-I-Process-Lite

Gratis online cursus als start om te leren hoe de afscheiding in onszelf te stoppen en te leren zien, realiseren en begrijpen dat werkelijke verandering plaats zal moeten vinden in ieder mens van binnen.

Living Income Guaranteed

Levend Inkomen Gegarandeerd

Voorstel tot inbreng van een Leefbaar Inkomen voor alle mensen op aarde; want alleen als alle mensen op aarde een basisbestaan gegarandeerd hebben en in staat zijn voor elkaar te zorgen, zullen we als mensheid in staat zijn om voor alle fysieke leven te zorgen inclusief dier-plant-aarde, in gelijke waardering van en met elkaar, op weg naar werkelijke eenheid en gelijkheid.

PS als je op de afbeelding klikt kom je een website tegen van een Nederlandse angorafokker die zo te zien wel 'diervriendelijk' fokt en knipt, waarbij het fokken en tentoonstellingen op zichzelf natuurlijk nieuwe vraagstukken met zich meebrengt om in te zien.
Post Reply

Return to “Blogs & Vlogs about Animals”