Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post Reply
User avatar
Anna
Posts: 3711
Joined: 12 Jun 2011, 20:17
Location: Uppsala, Sweden
Contact:

Re: Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post by Anna »

Hej Tormod.

To punkter til blog indlægget om kvinden der fik et barn med en 11 årig:
At denne damen blir så syk i sin trang etter å bli tilfredsstilt og møte sine lyster og ha sex med en ung gutt slik at hun lokker denne gutten med alkohol for å voldta han.
Hun har her båret på demoner og tvnagstanker så lenre at hun blir utragerebde syk. VI må snekke sammen og prate mer om hva som foregå
r inni oss.
Jeg forslår at når du skriver om 'de indre dæmoner' som vi mennesker bærer indeni os - at du gør det klart for læseren at du ikke taler om virkelige dæmoner men om 'mentale dæmoner' som er og er skabt igennem vores deltagelse i sindet. Dette er fordi at andre mennesker ikke har samme referenceramme som vi har - i forhold til at have lyttet til Desteni interviews og læst blogene. Derfor kan det let blive misforstået af nogen som ikke har det ordforråd som vi har igennem vores deltagelse i Desteni.
Vi trenger flere psykologer i verden og vi trenger flerer og beder samtalepartnere. Mer åpenhet, og mindre juks og mindre Hollywood.
Flere metoder og flere muligheter for folk å kunne åpne opp og slippe ut demoner og bearbeide dem, deretter.
Her er det vigtigt at understrege at det jo ikke er 'flere psykologer' vi har brug for - fordi de psykologer der bliver uddannet og som praktiserer i dag er en del af det selv samme system som skaber mentale lidelser og psykiske sygdomme til at starte med. Derfor er det vigtigt at vi derimod etablerer en ny form for psykologi der er baseret på et indgående kendskab til hvordan sindet fungerer og opererer - og det er jo præcis det vi gør med vores deltagelse i Desteni I Processen samtidig med at flere uddanner sig indenfor psykologi og du f.eks. undersøger det psykiatriske system således at vi har en indgående forståelse af det nuværende system og kan begynde processen med at etablere en ny form for psykologi.
User avatar
Anna
Posts: 3711
Joined: 12 Jun 2011, 20:17
Location: Uppsala, Sweden
Contact:

Re: Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post by Anna »

Hej Tormod.

Her et par kommentarer på dit blog indlæg om re-definitionen af recovery:

Når jeg oversatte 'recovery' fra Engelsk til Norsk var det denne der kom op:

gjenoppretting

Uden at kende meget til recovery modellen som den er brugt i psykiatrien, går jeg ud fra at ideen er at man kan blive rask igen og altså ikke behøver at være syg resten af sit liv. Dette er dermed også lig 'recovery' i fysioterapien hvor folk f.eks. genoptræner deres skadede lemmer. Derfor forslår jeg at du specificerer din re-definition af ordet 'tilfriskning' og viser hvorfor/hvordan du ser at ordet recovery hellere bør defineres som 'tilfriskning' end f.eks, 'gjenoprettning'. Det virker jo fint med ordet 'tilfriskning' altså at man bliver frisk igen. Men det ville være fint hvis du kan vise hvordan du har redefineret ordet og hvorfor.
Så en har blitt syk av urettferdighet. Det er psykiatrien som er syk: ikke jeg. Hva skjer så? Jeget blir fengslet og lagt i remmer og medisinert.
Denne sætning indeholder bebrejdelse og fralæggelse af ansvar - hvor det er psykiatrien som er set som ene-ansvarlig for folks psykiske lidelser. Her er det vigtigt at du skriver al fordømmelse og bebrejdelse overfor det psykiatriske system ud - tilgiver det og giver slip på det - fordi der kommer stadig bebrejdelse igennem i dine blog indlæg. Og eftersom at du nu har taget dette punkt på dig som et ansvar, er det vigtigt at være klar over de ord du skriver - fordi det kan have konsekvenser for andre der læser det såvel som dig selv. Så hvis der f.eks. er en person som er indlagt på et psykiatrisk hospital som læser dette indlæg kan det have den konsekvens at de ser en mulighed for at fralægge sig ethvert ansvar for deres situation og i stedet reagerer imod det psykiatriske system - og dette er bestemt ikke hensigtsmæssigt. Så mit forslag er at du før du skriver flere indlæg om psykiatrien - først og fremmest skriver dit eget forhold til psykiatrien ud således at du har et klart udgangspunkt og en klar forståelse af såvel det psykiatriske system som det at folk får psykiatriske lidelser og ikke skriver ud fra bebrejdelse.

Det er jo rigtigt at psykiatrien selv er syg - men psykiatere er jo ikke mere 'syge' end alle andre mennesker. Vi er alle ligeligt delagtige i at have skabt såvel det psykiatriske system som de psykiske sygdomme. Derfor har både psykiatere og patienter et ansvar for situationen. Når vi skriver om disse emner og forpligter os til at se igennem 'sløret' af det nuværende system, er det altså vigtigt at vi ser på systemet som helhed og hvordan vi er ligeligt ansvarlige for skabelsen og opretholdelsen af det. Fordi ellers skriver du faktisk ikke om det psykiatriske system som det eksisterer i virkeligheden, men i stedet kun ud fra dit eget personlige personlige forhold til systemet ud fra bebrejdelse og fordømmelse.

Giver det mening?
User avatar
tormod
Posts: 1086
Joined: 25 Jan 2012, 12:05

Re: Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post by tormod »

Anna wrote:
Men det ville være fint hvis du kan vise hvordan du har redefinerte ordet og hvorfor.
Ja det gir mening.

Hi Anna!
Du har ganske rett i at definisjonen av ordet recovery er ikke lik den jeg forstilte meg. Men det er da også derfor jeg ville forstille meg det ordet. Det jeg ikke fik understrek godt nok er viktigheten av og selv definerer ordet og lage seg en definisjon av ordet og selv å skape en egn definisjon av ordet. Selv om den språklige oversettelsen er noe annen. Jeg vil igjen understrek at det viktige er å lage en definisjon av ordet selv. Som det er slik med alle ord egentlig – for alle mennesker.

Du sier jeg bør «hente ned» meg selv og skape psykiaterens reise til livet. Å lage den mere egendefinert. Ja det kan godt være og det kan være jeg gjøre det. Å lage den til egen er viktig og riktig.

Syntes du jeg burde starte en ny blogg serie?
Skål (!)
User avatar
tormod
Posts: 1086
Joined: 25 Jan 2012, 12:05

Re: Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post by tormod »

Hei Anna: Jeg beklager litt rotetet svar og litt rotetet blogging og skriverier. Jeg vil prøve å skriv mere svar til deg. Jeg setter veldig stor pris på å skrive med deg. Og dine kommentarer er verdifulle for meg!

Anna skrev:
Det kan være super godt at stoppe med nået man er afhængig (beroende) af og teste 'hvem man er' i ens deltagelse - f.eks. på Facebook. Samtidig er jeg enig med dig i at vores aktive deltagelse på Facebook er vigtig og derfor vil jeg forslå ikke at kompromittere din deltagelse eller begrænse den til kun en gang om ugen. Hvad du kan gøre i stedet er at ændre dit udgangspunkt for 'hvem du er' når du er på Facebook, således at det ikke er en afhængighed, men noget du gør rent praktisk for at støtte dig selv og andre.


Derudover er det ikke Facebook som skaber konsekvenser som f.eks. selvmord. Facebook er jo bare en hjemmeside (et website) som er skabt af mennesker med det formål at profitere. Så det er ikke 'Facebooks skyld' at folk begår selvmord. Det er i sidste ende vores allesammens ansvar.


Jeg forslår at når du skriver om 'de indre dæmoner' som vi mennesker bærer indeni os - at du gør det klart for læseren at du ikke taler om virkelige dæmoner men om 'mentale dæmoner' som er og er skabt igennem vores deltagelse i sindet. Dette er fordi at andre mennesker ikke har samme referenceramme som vi har - i forhold til at have lyttet til Desteni interviews og læst blogene. Derfor kan det let blive misforstået af nogen som ikke har det ordforråd som vi har igennem vores deltagelse i Desteni.

Her er det vigtigt at understrege at det jo ikke er 'flere psykologer' vi har brug for - fordi de psykologer der bliver utdannet og som praktiserer i dag er en del af det selv samme system som skaber mentale lidelser og psykiske sygdomme til at starte med. Derfor er det vigtigt at vi derimod etablerer en ny form for psykologi der er baseret på et indgående kendskab til hvordan sindet fungerer og opererer - og det er jo præcis det vi gør med vores deltagelse i Desteni I Processen samtidig med at flere uddanner sig indenfor psykologi og du f.eks. undersøger det psykiatriske system således at vi har en indgående forståelse af det nuværende system og kan begynde processen med at etablere en ny form for psykologi.
Du har ganske rett i at det er våres felles answar som brukere av facebook å, forhindre utstøtting og harselering. Og det er mennesker som skader det er ikke facebook. Rigtig det. Men alikevell så er facebook med som en stor indirekte årsak. Hva facebook er for meg er ikke det samme som for deg. Vi har alle, er jeg ganske sikker på ganske ulik oppfatning av, av facebook er, og ikke er.

Jeg gikk litt overstreken på den bloggen om 11 åringen og den damen. Jeg fikk ikke, brukt nok tid, på å skrive at demoner finne bare i sinnet for eksempel. Godt poeng. Jeg vil gå tilbake å redigere bloggen. Rette det opp igjen. Og skape en ny blogg lik at den blir bra igjen.

Ja en ny form for psykiatri, er i bevegelse. Og ganske rigtig er det den type ...construct elle oppbygging og arbeiids form som vi som destonere gjør, ved vores arbeide. Både peer working og mere spesielt hvordan vi lærer om sinnet og sinne komponenter. Jeg kan informere deg om at jeg pleier lage flyers og dele ut når jeg skal til byen eller delta på en konfaranse eller et saminar. Jeg lager desteni flyers. Jeg ser også at jeg trenger kaldt vann i årene, jeg har for dårlig tid. Jeg slites og jeg, klarer ikke gi meg selv den tiden jeg mener jeg trenger. Det byger seg opp, og vips så tar jeg medesinen som unskyldning. Og det er ikke bra.

Jeg tolker deg videre som om det er de mange mellom ledd, stasjoner diagnoser og begreper, i psykiatrien som du, kanskje savner i henhold til, min psykiatri blogg/post: Psykiatrien. At jeg blir for opptatt av å angripe og skyld på de høye herrer, og de store dollarene. Jeg glemmer at det er individet som selv sitter meg nøkkelen, og som selv kan gjøre forskjellen i rettferdighet og i enhet med hva som er best for alle. Og hva som er sunn fornuft.

Jeg vil rette opp den bloggen om 11 åringen. Jeg har allerede startet en blogg om psykiatrien reise til livet : http://psychiatrysjourneytolife.wordpress.com/

Jeg vil også beklage at jeg gikk forbi deg med mine svar. Jeg vil prøve å svar deg – bedre neste gang.

- gi beskjed om det mangler noe her

mvh
User avatar
Anna
Posts: 3711
Joined: 12 Jun 2011, 20:17
Location: Uppsala, Sweden
Contact:

Re: Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post by Anna »

Det jeg ikke fik understrek godt nok er viktigheten av og selv definerer ordet og lage seg en definisjon av ordet og selv å skape en egn definisjon av ordet. Selv om den språklige oversettelsen er noe annen. Jeg vil igjen understrek at det viktige er å lage en definisjon av ordet selv. Som det er slik med alle ord egentlig – for alle mennesker.


I det nuværende system har alle mennesker faktisk allerede deres egen definition af ord, baseret på de energetiske forhold de har skabt til disse ord igennem deres minder. Dermed har du f.eks. en personlig definition af ordet 'psykiatri' som du reagerer negativt på på grund af det forhold du har skabt til ordet ud fra dine minder. En psykiater har så f.eks. et positivt energetisk forhold til ordet og dermed ser i faktisk to helt forskellige ord når i kigger på ordet psykiatri og lever på den måde ikke engang i den samme 'verden' når det kommer til psykiatri. Dette vil gøre det svært at komme overens om en definition der er bedst for alle fordi jeres personlige definitioner 'skygger' for en fælles definition der er bedst for alle. Det er også derfor det er vigtigt at vi faktisk redefinerer alle ord til en fælles forståelse som er baseret på en fysisk og praktisk definition der tager det der er bedst for alle i betragtning og som ikke er ladet med hverken negativ eller positiv energi.

Det som til gengæld er vigtigt - hvilket jeg tror er det du også mener her - er at vi alle undersøger vores eget personlige forhold til ord og tager selv/med-ansvar for redefineringen af ord til ord der er bedst for alle. Jeg har f.eks. fundet at når vi redefinerer ord ud fra et sund fornuft perspektiv i selv-ærlighed så ender vi faktisk ofte med de præcis samme definitioner der er lette at forstå og præcise og praktiske i deres definition.
Du sier jeg bør «hente ned» meg selv og skape psykiaterens reise til livet. Å lage den mere egendefinert. Ja det kan godt være og det kan være jeg gjøre det. Å lage den til egen er viktig og riktig.

Syntes du jeg burde starte en ny blogg serie?
Skål (!)
Ja du kunne helt sikkert tage på dig at gå 'psykiatriens rejse til livet' men det er også fint at gøre det som du gør det nu. Så det er ikke fordi du behøver at starte forfra - men i stedet at klargøre dit udgangspunkt og sørge for at der ikke er nogen former for bebrejdelse eller reaktioner mod/overfor ordet 'psykiatri' før at du skriver om det fra et generelt perspektiv. Du kan faktisk også, selvom at du skriver om dit eget forhold til psykiatrien og renser dig selv fra alle reaktioner og energetiske oplevelser, bringe det generelle eller 'verdens-perspektivet' ind i dine blogs - og se hvordan at dit eget forhold hænger sammen med verdens-forholdet.

Så det jeg konkret forslår er at du tager ordet 'psykiatri' og kigger på hvilke ord eller reaktioner der kommer op når du skriver/siger det højt til dig selv. Og så kan du gå igennem disse ord og de minder der er forbundet til dem, et for et, indtil du er klar og kan give slip på disse reaktioner. Dette kan også være en stor hjælp for andre som har samme oplevelser overfor det psykiatriske system som måske føler sig som ofre og som bebrejder systemet og derigennem fralægger sig både eget ansvar for eget liv, men også dermed magten til at ændre det.
User avatar
Anna
Posts: 3711
Joined: 12 Jun 2011, 20:17
Location: Uppsala, Sweden
Contact:

Re: Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post by Anna »

Hvis du kigger på det er det i sidste ende ikke muligt at have forskellige opfattelser af hvad Facebook er, fordi Facebook er en 'entitet/manifestation' som eksisterer i virkeligheden og som derfor eksisterer uafhængigt at vores personlige opfattelser. Hvis vi har personlige opfattelser er det fordi én af os eller begge to har en energetisk reaktion og forhold til det vi kigger på (her f.eks. Facebook) og dermed ser vi faktisk ikke det som virkeligt er, men kun vores egen reaktion.

Så i bund og grund er Facebook 'bare' et website som nogle mennesker har skabt og som har akkumuleret til den 'entitet' det er i dag. Og på den måde - ja - systemet som Facebook er bestemt en indirekte årsag.
Jeg gikk litt overstreken på den bloggen om 11 åringen og den damen. Jeg fikk ikke, brukt nok tid, på å skrive at demoner finne bare i sinnet for eksempel. Godt poeng. Jeg vil gå tilbake å redigere bloggen. Rette det opp igjen. Og skape en ny blogg lik at den blir bra igjen.
Ja det er jo også derfor at vi skriver her på forumet - så at vi kan støtte og hjælpe hinanden effektivt til at ekspandere os selv. Der var jo ingen af os som vidste dette på forhånd.
Jeg kan informere deg om at jeg pleier lage flyers og dele ut når jeg skal til byen eller delta på en konfaranse eller et saminar. Jeg lager desteni flyers. Jeg ser også at jeg trenger kaldt vann i årene, jeg har for dårlig tid. Jeg slites og jeg, klarer ikke gi meg selv den tiden jeg mener jeg trenger. Det byger seg opp, og vips så tar jeg medesinen som unskyldning. Og det er ikke bra.
Det lyder godt at du tager tid til at fokusere på din egen process og det at tage hånd om dig selv. Vi kan kun gøre så meget som vi kan i ethvert pust.
Jeg glemmer at det er individet som selv sitter meg nøkkelen, og som selv kan gjøre forskjellen i rettferdighet og i enhet med hva som er best for alle. Og hva som er sunn fornuft
Cool.

Der er bestemt ingen grund til at dømme dig selv eller at synes at du gør noget forkert. Det handler jo simpelthen bare om at vi hjælper hinanden og os selv til at udvikle os igennem det at skrive.
User avatar
tormod
Posts: 1086
Joined: 25 Jan 2012, 12:05

Re: Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post by tormod »

Tusen Takk Anna !!
User avatar
tormod
Posts: 1086
Joined: 25 Jan 2012, 12:05

Re: Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post by tormod »

By banen: Svindel i Rogaland

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... c2kaJwk8m8

- 100 millioner kroner er brukt og bybanekontoret har ikke levert en eneste plan. Er det noe vi skal ta lærdom av, er det at vi ikke skal opprette en stat i staten. Det er en stor skam det som har skjedd. Vi har blåst 100 millioner kroner på ingenting. Det er høyst beklagelig. Bybanekontoret skal bli brukt som et eksempel til skrekk og advarsel på hvor dårlig det går an å bruke fellesskapets midler.

Ordføreren, i Sola, Sandnes, Stavanger, og fylkesordføreren har evr svindel bort eller svindlet til seg 100 millioner kroner. Det går ikke frem av artikkelen hvor pengene er nå. Bar at de er borte.
Det er ikke rart at uhjulp ikke når frem eller ikke virker. Når penger her hjemme brukes opp på – ingenting – luft og ikke noe. Korrupsjon og svindel. Bort kastet. Hvordan kan politikere i Norge forvente at u-hjelp blir brukt fornuftig i u-land, når de selv kaster bort 100 millioner på ingenting og svindel.

Det dør 30 000 barn hver dag som følge av underernæring. Hvorfor har vi ikke en verden som er for alle? Hvorfor er det noen få so har alle pengene imens millioner og milliarder har ikke tilgang til toalett eller rent vann og nok mat hver dag? 900 millioner mennesker legger seg sultne her kveld.

Hvorfor kan vi ikke skape en verden hvor aller en rettferdig del? Det som er sunn fornuft at alle får like mye hver. Det som er best for at alle blir garanterte helse, vann, sanitær, skole, trygghet. Når det ikke er tilfelle så har vi en utfordring. La oss stå i samen og takle utfordringer med en rettferdig penge system. http://equalmoney.org/

Vi og har muligheten som mennesker og skale en rettferdig verden. Ved å redde kapitalismen, med en rettferdig penge system. Det som er best for alle. Alle må derfor bidra. Dersom noen få ikke vil bidra, ja vel, samme leksa med at noe få vil være billionærer og trilliardærer, mens andre mennesker sulter og lider nød.

Vi har muligheten til og skal denne verden om til en bra plass for alle. Himmelen på joden. Vi har muligheten, men vi trenger engasjement i fra alle. Også i fra deg:
Så lenge det rotes bort 100 millioner kroner i Rogaland på tull og ingenting så kan en ikke forvent at det skal skaps, noe som ikke er korrupt i andre land. I for eksempel u-land. De vil være like korrupte som oss er oppe i Norge, i andre land. Det står skrevet korrupte i pannen på politikerene. De som har styringen. La og skape en verden som er bra for alle. Ta del i http://equalmoney.org/ og la os skape en verden der ale kan bidra. Med like premisser i livet.

Tormod H. Gjedrem
User avatar
tormod
Posts: 1086
Joined: 25 Jan 2012, 12:05

Re: Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post by tormod »

Ha en fin dag.


Når jeg tenker så er det at jeg går I møte med et system. Jeg blir til systemet. Som i Matrix. Energier reagerer i direkte kontakt med sinnet mitt. Sinnet mitt produserer tanker og ord, lyder og setninger.

Slik skapes tanker.

Nervøsitet og angst er selvet som kødder med selvet / Jeget som kødder med jeget.

Det finnes ingen Gud. Det finnens ingen sjel(igjennom i Matrix bare med en skje i stedet for en sjel. Det fines heller ingen tilfeldigheter. Men det fines karma, og det finnes, for eksempel reinkarnasjon. Det finnes selv tilgivelse, selv forpliktelse og selv korrigering. Det finnens rettferd.

Frykt finnes ikke frykt er en illution.
Dette er noen av hva jeg har lært via:
http://desteni.org/
http://lite.desteniiprocess.com/
http://desteniiprocess.com/
http://equalmoney.org/

Ha en fin dag.
User avatar
Anna
Posts: 3711
Joined: 12 Jun 2011, 20:17
Location: Uppsala, Sweden
Contact:

Re: Tormod's Norske (Norwegian) blogg

Post by Anna »

tormod wrote:Ha en fin dag.


Når jeg tenker så er det at jeg går I møte med et system. Jeg blir til systemet. Som i Matrix. Energier reagerer i direkte kontakt med sinnet mitt. Sinnet mitt produserer tanker og ord, lyder og setninger.

Slik skapes tanker.

Nervøsitet og angst er selvet som kødder med selvet / Jeget som kødder med jeget.

Det finnes ingen Gud. Det finnens ingen sjel(igjennom i Matrix bare med en skje i stedet for en sjel. Det fines heller ingen tilfeldigheter. Men det fines karma, og det finnes, for eksempel reinkarnasjon. Det finnes selv tilgivelse, selv forpliktelse og selv korrigering. Det finnens rettferd.

Frykt finnes ikke frykt er en illution.
Dette er noen av hva jeg har lært via:
http://desteni.org/
http://lite.desteniiprocess.com/
http://desteniiprocess.com/
http://equalmoney.org/

Ha en fin dag.
Hej Tormod.

Jeg forslår at når du skriver dine blogs at du undersøger de emner du skriver om, fordi vi ved f.eks. fra Desteni at 'karma' og 'reinkarnation' ikke eksisterer - i alt fald ikke sådan som det er blevet præsenteret igennem årene af spiritualister. Og det er som oftest den reference-ramme folk har når de så læser vores blogs. Karma f.eks. eksisterer som konsekvens i den forstand at vores handlinger har konsekvenser - men der findes ingen karma som er påsat os 'oppefra'. På samme måde kan vi heller ikke sige at 'tilfældigheder' ikke eksisterer fordi selvom at vi er pre-programmerede, når vi begynder at træde ud af vores pre-programmering, så ved vi faktisk ikke hvad der vil ske - hvilket betyder at ting kan ske mere eller mindre 'tilfældigt' altså uden forudbestemte beslutninger. 'Retfærdighed' er også et ord som jeg ville være forsigtig med og i det hele taget uddybe hvis det er noget jeg har set for mig selv - fordi sådan et ord har folk mange referencer til. Retfærdighed eksisterer ikke når milliarder af mennesker hver dag sulter og dør f.eks.

Så jeg forslår generelt at du undersøger Desteni materialet hvis der er et specifikt ord du gerne vil skrive om og undersøge - såvel som verdens-pressen, dokumentar film og andre kilder. Og jeg forslår at du også uddyber disse ord, hvis du f.eks. har erkendt noget omkring dem som 'almindelige' mennesker ikke har adgang til - og altså ikke tage for givet at andre forstår præcis hvad du mener - de har jo ikke samme referenceramme som du har.

Jeg forslår at du først og fremmest skriver om det du ved og har målt på din egen krop og som du har krydshenvist med andre som værende virkeligt. I det forslår jeg også at du passer på med at skrive ting som værende 'absolutte' altså f.eks. at noget eksisterer i verden, hvis du ikke har gjort grundige undersøgelser og andre har bekræftet at det du ser er virkeligt. Dette er både for ikke at skabe konsekvenser i andre når de læser dine blogs hvor de gør sig antagelser om de ord du skriver udenfor den kontekst det egentlig er skrevet i - men også for din egen skyld således at du ikke skriver dig selv ind i en påstand om hvordan tingene er uden faktisk at have undersøgt om dette er virkeligt først.

Hvis noget af det jeg har skrevet kræver uddybbelse - må du endelig sig til!
Post Reply

Return to “Writing Yourself to Freedom”